Tuesday, August 14, 2018

Rakaman Aneh! Ada Matahari di Bawah Kapal Terbang..


Rakaman Aneh! Ada 'Matahari' di Bawah Kapal Terbang..


Rakaman Aneh! Ada 'Matahari' di Bawah Kapal Terbang.. Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, lihat apa yang terjadi.

Sedikit info mengenai matahari: Matahari adalah bintang di tengah-tengah Sistem Suria. Ia adalah sfera hampir sempurna plasma panas, dengan gerakan perolakan dalaman yang menghasilkan medan magnet melalui proses dinamo. Ia adalah sumber tenaga yang paling penting untuk kehidupan di Bumi. Diameternya adalah kira-kira 1.39 juta kilometer, iaitu 109 kali dari Bumi, dan jisimya adalah kira-kira 330,000 kali Bumi, kira-kira 99.86% daripada jumlah jisim Sistem Suria. Sekitar tiga suku jisim Matahari terdiri daripada hidrogen (~ 73%); Selebihnya kebanyakannya helium (~ 25%), dengan jumlah lebih banyak unsur yang lebih berat, termasuk oksigen, karbon, neon, dan besi.

Oleh itu, dari maklumat matahari di atas, memang susah nak percaya kalau matahari wujud di kawasan 'bumi', tapi cuba perhatikan video, lihat apa yang mereka rakamkan di atas kapal terbang. Kapal terbang sedang terbang di atas langit, tapi mereka telah jumpa sesuatu seolah-olah ialah matahari sedang sembunyi di dalam awan. Apakah sebenarnya benda tu? Kalau lihat dari dalam kapal terbang memang sama seperti matahari tetapi saiznya jauh lebih kecil.

Apa-apa pun, jom sama-sama kita tonton video di bawah. Rakaman Aneh! Ada 'Matahari' di Bawah Kapal Terbang.. Saksikan
Sila tonton video:






No comments:

Post a Comment